diumenge, 18 de novembre del 2012

Presentació del cas: la CA

La CA ha iniciat les sessions al centre aquest any. Es realitza treball familiar i sessions individuals amb la nena. Actualment es coordina amb diferents entorns de la nena per tal de garantir la millor resposta educativa, ja que la CA presenta necessitats educatives especials que es fan evidents, tant a nivell personal com escolar.
La psicopedagoga del centre manté sessions amb la família per tal de garantir una continuitat amb el treball i poder arribar a acords consensuats per millorar al màxim el desenvolupament de la CA i afavorir una relació familiar positiva.
Al llarg de les sessions m'ha sorprés la interacció que ha "creat" la meva tutora, ja que les sessions amb la CA i amb la majoria dels alumnes s'estructuren de la següent manera:
- Benvinguda i anticipació activitats.
- Records positius i "negatius" de la setmana.
- Activitats de raonament, percepció, concentració....
- Activitat de relaxació.
- Intercanvi amb la família.

Personalment considero importantíssim la organització de les sessions, ja que per una banda anticipem i impliquem al nen/a, treballem de manera activa i conjunta; i per l'altra banda, busquem i argumentem la relació mantinguda entre el nen/a i la mateixa família. Penso que és vital establir relacions de confiança i implicació conjunta amb la família i l'alumne, ja que tant un com l'altre es senten escoltats i comparteixen les seves pròpies emocions.
M'ha encantat anar veient aquesta relació i realment és sorprenent el paper de la meva tutora, ja que té paraules per cada expressió i guia les pròpies inseguretats, tant dels alumnes, com de la família. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada