dimarts, 27 de novembre del 2012

Presentació d'en M

En M és un nen de 7 anys que els pares demanen ajuda al centre perquè des de l'escola diuen que en M es baralla molt sovint, insulta, molesta... Després de recollir la demanda i parlar amb els pares i l'escola, es realitza un pla de treball amb el nen, centrat en el control de les emocions.
En M és un nen amb un alt raonament i amb bona capacitat cognitiva, però que li costa controlar-se davant determinades situacions, sobretot més competitives. Llavors actua de manera impulsiva i descontrolada, cosa que li provoca problemes a l'escola, tant amb els companys com amb la mestra. 
S'ha treballat una tècnica cognitiva - conductual,concretament la tècnica del semàfor:

semfor

1) Vermell: El meu cos m'indica que alguna cosa no va bé, tinc ganes de pegar, estic cansat, tinc ira, ràbia, estic enfada. Calmar-se, respirar profundament, fugir de la situació de conflicte.
2) Groc: Pensar. Què ha passat? Per què estic enfadat? quin problema he tingut? Què puc fer per solucionar-ho?
3) Solució: anar a xerrar calmadament amb la persona amb la que he tingut el problema, demanar ajuda per solucionar la dificultat que pugui tenir, cercar un mediador que ens pugui ajudar a xerrar per cercar una solució calmada i positiva.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada